۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مشکلات امروز ناشی از عدم انتخاب صحیح است | به ترسوها رأی ندهیم

مشکلات امروز ناشی از عدم انتخاب صحیح است | به ترسوها رأی ندهیم
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر انتخاب های درست و صحیح داشته باشیم مشکلات حل خواهد شد، گفت: مشکلات امروز ناشی از عدم انتخاب های صحیح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به تبیین دستاوردهای گام اول و بایسته های گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: پیروزی های ملت ایران مرهون ولایتمداری و قدردانی از مقام ولایت است.

وی با بیان اینکه اگر مردم با ولایت همراهی نکنند بدون شک در برابر دشمنان مغلوب خواهند شد، ادامه داد: مادامی که امت با ولایت باشد منافقان و کافران احساس ناامیدی و شکست می کنند؛ اگر امت با ولایت باشد، دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه عقب نشینی آمریکا، رژیم صهیونیستی و صدام ملعون نتیجه ولایتمداری ملت ایران است، اظهار داشت: اگر ملت از ولایت دست بکشد دشمن تا خانه های آنها پیشروی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولایتمداری ملت ایران مصداق آیه شیفه «و لئن شکرتم لأزیدنکم» است، عنوان کرد: پیوند ملت ایران با ولایت جدا نشدنی است؛ مردم ما از گرانی ها و بی تدبیری ها و مشکلات گلایه دارند، اما شکرگزار نعمت ولایت هستند و مشکلات را نتیجه سوء مدیریت برخی مسؤولان می دانند.

وی با اشاره به اینکه اگر انتخاب های درست و صحیح داشته باشیم و افراد انقلابی را برای عرصه های مدیریتی انتخاب کنیم همه مشکلات حل خواهد شد، ابراز داشت: مشکلات امروز ناشی از عدم انتخاب های صحیح است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی تهران را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما در طول 42 سال گذشته «ایام الله» کم نداشته ایم و باید آنها را برای نسل جوان متذکر شده و تبیین کنیم؛ بازگشت امام راحل به ایران در 12 بهمن، مغلوب سازی گارد شاهنشاهی در 19 بهمن و ایجاد زمینه پیروزی انقلاب در 22 بهمن، 12 فروردین و برگزاری رفراندوم برای جمهوری اسلامی، 8 سال دفاع مقدس، مسأله راهیان نور در طول 3 دهه گذشته، مسأله دفاع از حرم و مقابله با داعش، راهیان معنویت و بصیرت و پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف بخشی از این مسأله است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه راهیان نور سبب شد تا تهاجم فرهنگی دشمن به نتیجه نرسد، از حضور زائران بین المللی از ده ها کشور در راهیان نور خبر داد و عنوان کرد: امروز علاوه بر راهیان نور، راهیان کربلا را داریم که این به نوبه خود نشان از صدور انقلاب به جهان دارد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در گام نخست موفقیت های بسیاری داشته است، بیان داشت: موتور پیشرفت انقلاب اسلامی در همه عرصه ها علیرغم توطئه های دشمن هیچگاه از حرکت باز نایستاده است؛ امروز هزاران گروه جهادی در کشور وجود دارد و ما باید قدردان این نعمت ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه به تبیین الزامات و بایسته های گام دوم انقلاب پرداخت و با بیان اینکه ترس و هراس از دشمن عامل شکست است، گفت: بر اساس آیات و روایات نهراسیدن از دشمن، امیدوار بودن نسبت به نصرت الهی و مجاهدت و پرهیز از کم کاری و عافیت طلبی و اشرافی گری از الزامات تحقق اهداف گام دوم انقلاب است؛ دشمن طبل تو خالی است و ما نباید از آن ترس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان و مردم ایران از دشمن نترسند، ابراز کرد: امروز همه قوا و دستگاه های کشور باید مجاهد فی سبیل الله باشند، زیرا تنها در این صورت است که خداوند نصرت خود را شال حالمان خواهد کرد؛ ما باید نترسیم و به نترس ها رأی دهیم تا مشکلات کشور حل شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات